מחשבון חתונה – כמה תעלה החתונה שלכם?

זה לא סוד שחתונה היא לא עסק זול בכלל. למרות שאתם מקבלים מתנות מהאורחים שלכם, חשוב לצאת לדרך עם תקציב מסודר כדי שלא תמצאו את עצמכם בבור כלכלי מיד אחרי סיום החתונה הקסומה שלכם.  

 

עליכם להבין כמה כסף אתם מעוניינים להשקיע בחתונה, כמה יעלה כל אלמנט שאתם חולמים עליו ואיך לנהל את התקציב בצורה נכונה כך שמצד אחד תקבלו את חתונת החלומות שלכם, ומצד שני לא תתפרעו יותר מדי ותישארו בלי כלום בסוף האירוע. 

 

אם אתם רוצים להתחיל לתכנן תקציב חתונה, הכתבה הבאה היא צעד ראשון מצוין. היא תציג לכם מחשבון חתונה מסודר ותבהיר לכם על מה חשוב להסתכל לפני שאתם מתחילים לתכנן את האירוע.

מחיר מנה באולם

העלות הראשונה שצריך להסתכל עליה היא מחיר המנה, שכן זהו המחיר ה"כבד" ביותר. המחירים יכולים לנוע מ-180 שקלים ועד 500 שקלים, מחיר שיש להכפיל במספר המוזמנים שלכם. ההבדל הגדול בסקאלת המחירים תלוי בהרבה מאוד אלמנטים – האולם, מיקום האולם (המרכז יקר יותר מהצפון/דרום), עונת השנה (קיץ יקר מחורף) ואפילו היום בשבוע (חמישי יקר יותר מכל יום אחר בשבוע). זוהי ההחלטה הראשונה שלכם בהקשר לתקציב, ואחרי שמצאתם אולם עם מחירי מנות המתאימים לכם, תוכלו להמשיך לספקים הבאים.

אלכוהול לחתונה

אלכוהול הוא כמובן חלק בלתי נפרד מכל חתונה. גם המחיר של האלכוהול תלוי במספר המוזמנים שלכם, וכן גם בסוג האלכוהול שתזמינו. האולם עצמו יציע לכם את שירותי הבר שלו (מחירים שיכולים לנוע בין 20-50 ש"ח לראש), אך תוכלו לרכוש אלכוהול גם באופן עצמאי ולשכור שירותי בר וברמנים, וכך להשוות מחירים בין ספקים שונים. 

דיג'יי לחתונה

אלכוהול לחתונה לא שווה כלום אם אין דיג'יי ש"יתדלק" את האלכוהול וירקיד את כולם ברחבה. מוזיקה היא חלק מהותי מאירוע חתונה וחייבים לתת לה את הכבוד הראוי לה כשאתם מחפשים ספקים. חשוב לבחור בדיג'יי שאתם מתחברים אליו ולסגנון שלו, כזה שיודע לקרוא את הקהל ולהשאיר אותו ברחבה עד השעות הקטנות. המחירים של תקליטנים יכולים לנוע בין 5,000-10,000 ש"ח. ישנן אופציות נוספות כמו להקה או זמר מפורסם, אך המחירים עולים בהתאם. 

צלם לחתונה

צילום הוא חלק מהותי מהחתונה שלכם ומהדרך בה תזכרו את היום המיוחד שלכם. חשוב לבחור בצלמים שאתם אוהבים את הסגנון שלהם ושאתם מתחברים אליהם גם בפן האישי, שכן הם ילוו אתכם כל היום. צילום בחתונה יכול לנוע בסקאלה רחבה מאוד שבין 5,000-15,000 ש"ח. המחירים האלו תלויים במוניטין הצלמים וכן גם בתוספות שונות כמו הגדלות של תמונות, אלבומים, וידאו, צילום ברחפן, צילומי save the date, מגנטים לאורחים וכדומה. תמיד אפשר למצוא גם חבילה קטנה וזולה יותר, כך שלא תצטרכו לרוקן את הכיס. 

איפור ושיער כלה

איפור-שיער הוא עוד תשלום משמעותי שצריך לקחת בחשבון במחשבון חתונה. לעתים מדובר על ספק המספק שירותי איפור ושיער יחד, או על שני ספקים נפרדים. מחירים של איפור כלה ושיער כלה יכולים לנוע בין 1,500-5,000 ש"ח (בנפרד!), והמחירים תלויים בעיקר במוניטין של אנשי המקצוע.

מחירים נוספים

מלבד ההוצאות הנ"ל, יש הוצאות נוספות שצריך לתת עליהן את הדעת – חליפה ושמלה (סקאלת מחירים מאוד רחבה), טבעות, תשלום לאקו"ם (351 ש"ח), רבנות (כ-700 ש"ח), עיצוב של האולם (בממוצע 4,500 ש"ח), תאורה והגברה באולם (3,500 – 9,500 ש"ח) ועוד הוצאות כמו נעליים, זר, הזמנות, מתנות לאורחים וכדומה. בגדול, כדאי לדעת שחתונה ממוצעת תעלה בין 120 אלף ש"ח ל-200 אלף ש"ח! 

מקווה שעזרתי לכם עם מחשבון חתונה – כמה תעלה החתונה שלכם?

פניה מהירה:
דילוג לתוכן