כל מה שרציתם לדעת על תשלום אקו"ם לפני אירוע

אז ישבתם עם הדיג'יי לפני החתונה, בחרתם את השירים שאתם הכי אוהבים, חשבתם במשך שעות על שיר החופה שלכם, שיר הסלואו ושיר הסיום, ועכשיו אתם מוכנים לעשות חזרות על צעדי הריקוד לקראת היום המיוחד.

 

אבל רגע, חכו… יש עוד משהו שאולי שכחתם לעשות: תשלום אקו"ם. כן, אתם צריכים לשלם תמלוגים על השירים שאתם משמיעים באירוע שלכם, אחרת אתם עוברים על החוק. מה צריך לדעת על תשלום אקו"ם, למה משלמים אותו וכמה זה עולה לנו? כל הפרטים בהמשך הכתבה.

 

מה זה תשלום אקו"ם?

תשלום אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים ומחברים ומו"לים) הוא סוג של "רישיון השמעה". אנחנו אמנם שומעים שירים ביום יום מבלי לשלם עליהם תמלוגים באופן אישי, אבל כשמדובר על אירוע גדול שנחשב פומבי (זה יכול להיות חתונה אך גם בר/בת מצווה, אירוע עסקי וכל אירוע גדול אחר) יש צורך לשלם תמלוגים לאמנים וליוצרים שעומדים מאחורי השירים ועמלו קשה כדי להוציא את פרי יצירתם לאור. 

 

שימו לב כי גם אם אתם מתכוונים להשמיע רק שירים בלועזית בחתונה שלכם, או שאתם מתכוונים להשמיע שירים מדיסקים שקניתם באופן אישי, אתם עדיין נדרשים לשלם לאקו"ם. 

איך משלמים לאקו"ם?

כדי להפוך את התהליך לפשוט יותר, מתבצע תשלום אחד קבוע לכל אירוע, שעומד על קצת יותר מ-250 שקלים (הוא מתעדכן מדי תקופה). תמורת תשלום זה תוכלו להשתמש בכל שיר במהלך האירוע שלכם מבלי שתצטרכו לפנות לאמן באופן אישי.

 

את התשלום לאקו"ם מבצעים עד 72 שעות לפני האירוע. זה לא מסובך – אתם יכולים להיכנס לאתר האינטרנט של אקו"ם, למלא את הפרטים הנדרשים (תאריך, שעה, מיקום האירוע, אירוע בודד/משפחתי/עסקי ועוד), ולהכניס את פרטי האשראי. 

 

ניתן לשלם גם דרך המוקד הטלפוני של אקו"ם, שפועל מדי יום מ9:00-20:00 ועד צהריי יום שישי. מספר הטלפון של מוקד התשלומים של אקו"ם הוא 03-6066225.

 

לאחר התשלום תקבלו טופס רישיון השמעה במייל, שגם יישלח לאולם האירועים. כעת תהיו רשאים להשמיע מוזיקה באירוע. מומלץ לשמור עותק של הרישיון לפחות שנה אחרי האירוע!

 

שילמתי לדיג'יי ולאולם - אני צריך לשלם גם לאקו"ם?

הרבה זוגות חושבים כי התשלום לדיג'יי או התשלום לאולם האירועים מכסה את התשלום לאקו"ם. חובת התשלום עבור השמעה חלה על בעל השמחה. שימו לב, אם לא תשלמו על הרישיון, אתם עלולים להיות חשופים לקנסות. הקנסות יכולים להגיע גם אחרי מספר שנים יחד עם ריבית לא קטנה, אז מומלץ להימנע מהתענוג. 

מקווה שעזרתי לכם עם כל מה שרציתם לדעת על תשלום אקו"ם לפני אירוע

פניה מהירה:
דילוג לתוכן