שירי כניסת הורים או משפחה

לפני חתונה יש לא מעט שירים שצריך לבחור – שיר חופה, שיר שבירת כוס, שיר לסלואו וכמובן קוו השירים הכללי של המסיבה. אבל בחלק מהחופות יש גם צורך לבחור בשיר נוסף – שיר כניסת הורים או משפחה.

 

שיר כניסת הורים או משפחה מתאים לחופות בהן ההורים/משפחה אשר נכנסים בנפרד, והכלה והחתן נכנסים בנפרד; לעתים הורי החתן נכנסים עם שיר משלהם והורי הכלה נכנסים עם שיר משלהם, ובמקרים אחרים מדובר על שיר משותף לשני זוגות ההורים או משפחה במידה ונכנס אחד ההורים עם אח, אחות, דודים ועוד…

 

בכל מקרה, בחירת שירי כניסת הורים/משפחה יכולה מאתגרת, שכן היא צריכה להתאים לשיר החופה, לרגש אבל לא מדי, לדבר על אהבה אבל בלי להיות רומנטית במיוחד וכדומה. אז איך עושים את זה? הטיפים הבאים יספקו לכם כמה עקרונות חשובים בנוגע לבחירת שיר כניסת הורים/משפחה!

התאמה לשיר החופה הראשי

כשבוחרים בשירי כניסת הורים/משפחה, צריך לבחור בשיר שיתכתב באיזשהו אופן עם שיר החופה הראשי שלכם, שהוא שיא החופה ומושמע כאשר אתם כזוג נכנסים לראשונה לחופה. לכן, צריך שיר שיהיה כמו הכנה לשיר הראשי, אך לא יתעלה עליו. יכול להיות שתרצו לבחור דווקא בשיר קליל ומקפיץ, רגע לפני שמושמע שיר האהבה המרגש; או אולי לחילופין תרצו לבחור בשיר איטי שמדבר על משפחה, שיכין את הבמה לשיר מלא הרגש שבחרתם. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם הדי-ג'יי שלכם על ההתאמה בין שיר כניסת הורים לשיר החופה הראשי, כדי שהמעבר הרגשי בין השירים יהיה בדיוק כמו שאתם רוצים. 

מומלץ לא לבחור בשיר אהבה - אבל כן שיר עם משמעות

כשבוחרים בשיר כניסת הורים/משפחה, כדאי להימנע מבחירה בשיר אהבה – בסופו של דבר לא ההורים שלכם מתחתנים, אלא אתם מתחתנים. לכן, את השירים הרומנטים והנוגים תשאירו לשיר הכניסה לחופה ולשיר הסלואו, ועבור ההורים בחרו שיר אחר שהוא בעל משמעות. ניתן לבחור בשיר שמדבר על משפחתיות, הורים, קירבה, התחלה חדשה, ביחד וכו'. אם אתם כן מעוניינים בשיר על אהבה, כדאי דווקא לבחור בשיר כיפי וקליל על אהבה (למשל, שיר בסגנון Marry you של ברונו מארס), כזה שירים את האווירה לקראת השיר הרומנטי שבחרתם ויכין את הבמה לרגע השיא של החופה. 

נעימה

עוד היבט שכדאי לשקול הוא נעימה – כלומר, שיר בלי מילים, אלא לחן שיכול לבנות את ההתרגשות לקראת הכניסה שלכם. יש הרבה סוגים של נעימות שמייצרות אווירה, ותוכלו למצוא את הנעימה שמתאימה לאווירה שאתם רוצים להוביל אליה – בין אם רומנטית, מרגשת, דרמטית וכדומה. תוכלו לחפש נעימות ביוטיוב או בכל מקור מוזיקלי אחר, וכן גם להתייעץ עם הדיג'יי שלכם על סוגי נעימות שאפשר להתאים לכניסת ההורים / משפחה.

חשבו עם ההורים/משפחה שלכם

אל תוציאו את ההורים/משפחה שלכם מחוץ לתמונה – יכול להיות שתהיה להם הברקה שלא חשבתם עליה, שיר ספציפי שהם מאוד אוהבים שיכול להתאים למאורע או שיר שירגש אותם באופן מיוחד, שהם מקשרים אליכם והם ירצו לבחור בו. חשוב למצוא את עמק השווה בין הבחירה שלכם לבחירה שלהם, ולזכור שמדובר על רגע מרגש מאוד גם עבורם ולכן הם כנראה גם ירצו לקחת חלק!

הכינו רשימה של שירים אופציונליים

אחרי כל הטיפים הנ"ל, זה הזמן לשבת עם ספוטיפיי או יוטיוב, לשמוע שירים באנגלית או בעברית (לפי העדפתכם), ולבדוק אילו שירים יכולים להתאים לפי כל העקרונות שדיברנו עליהם. צרו רשימה של אופציות שאותן תוכלו להראות אחר כך לדיג'יי ולבחור ביחד, תוך הבנה של המבנה המוזיקלי הכללי באירוע שלכם! 

רשימת שירי כניסה להורים / משפחה

  1. Maroon 5 – Memories
  2. Zafrir & Grimix – ANA
  3. Justin Timberlake – CAN'T STOP THE FEELING
  4. Israel "IZ" Kamakawiwoʻole – Somewhere over the Rainbow
  5. Zafrir – Anya
  6. Beyoncé – Halo (Instrumental)
  7. Roni Alter – I Follow Rivers
  8. John Legend – A Good Night

מקווה שעזרתי לכם עם בחירת שיר כניסה להורים 🙂

פניה מהירה:
דילוג לתוכן