כך תגיעו מוכנים לתיאום מוסיקה עם התקליטן שלכם

מזל טוב – בחרתם דיג'יי לחתונה! הבחירה בדיג'יי היא אחת הבחירות הקשות ביותר בבחירת הספקים לחתונה שלכם, ושלב חשוב להוריד מרשימת ה"צ'ק ליסט" הבלתי נגמרת של כל חתונה. אבל ההתעסקות במוזיקה לא נגמרת עם בחירת הדיג'יי; יש עוד שלב חשוב שאתם חייבים לקחת בחשבון – תיאום המוסיקה עם התקליטן.

 

כשבועיים-חודש לפני יום חתונה מומלץ לקבוע פגישה שמטרתה להבין את הקו המוזיקלי באירוע בכל שלב ושלב שלו ולשרטט תכנית מוזיקלית מול הדיג'יי שלכם. מוזיקה היא עולם מגוון ובלתי נגמר, ואם לא תיישרו קו מול הספק ותערכו תיאום ציפיות ברור, אתם עלולים להתאכזב! 

 

לפני שאתם מגיעים לפגישה, כדאי להגיע מוכנים עם רעיונות כלליים בראש לכל שלב בחתונה, כמו חזון מוזיקלי וציפיות כללית מהאירוע. יש כמה שלבים עיקריים שכדאי לתת עליהם את הדעת לפני הפגישה ולדבר עליהם במהלכה:

קבלת פנים

קבלת הפנים של האירוע בדרך כלל מאופיינת במוזיקה קלילה ונעימה יותר, שפותחת את האירוע בצורה חלקה וקלילה ולא אינטנסיבית מדי, וכן מכינה את הקרקע לרגע השיא (החופה, כמובן). חשבו על סוג המוזיקה הקלילה והכיפית שאתם אוהבים ושהייתם רוצים לפתוח איתה את האירוע. כמובן, חשוב לסמוך גם על דעתו של הדיג'יי ולשוחח ביחד על קו מוזיקלי שיכול להתאים לשלב הזה בחתונה, להתחשב בדעתו המקצועית ובניסיון רב השנים שלו, אך כמובן גם לוודא שאתם אוהבים את ההצעות שלו. 

רגעי השיא של החתונה

כדאי להגיע לפגישת התיאום עם השירים שאתם מעוניינים בהם לרגעי השיא של החתונה. יש כמה שירים כאלו:

כניסה לחופה

בדרך כלל שיר או שני שירים, במהלכם החתן והכלה נכנסים לחופה. זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר בחתונה, והשירים הכי משמעותיים שלה! יש כאלו המעדיפים שיר רומנטי ומלא רגש, בעוד אחרים מעדיפים לבחור בשיר קליל יותר, כדי לא ליצור אווירה סוחטת דמעות – זה לגמרי תלוי בכם ובזוג שאתם.

בדרך כלל נכנסים לחופה ב2 אפשרויות הבאות:

  • חתן עם ההורים, כלה עם ההורים, ההורים מתקדמים לעבר החופה והכלה לחתן מחכה בשדרה.
  • אפשרות שניה היא שהורי חתן נכנסים ראשונים ולאחר מכן הורי כלה ואז הזוג ביחד

מומלץ להגיע מוכנים עם שיר 1 כולל לחופה, יש אפשרות כמובן ל2 (לדוגמא חתן עם ההורים שיר 1, כלה עם ההורים שיר 2).

 

צריכים עזרה עם שירי חופה? כנסו לראות את הפלייליסט המלא של שירי חופה – לחצו כאן

שבירת כוס

שיר שמתנגן רגע אחרי שהחתן שובר את הכוס. בדרך כלל שיר שמח, מקפיץ וחגיגי, ששובר את ההתרגשות ויוצר את המעבר למסיבה.

צריכים עזרה עם שירים לשבירת הכוס? כנסו לראות את הפלייליסט המלא – לחצו כאן

שיר סלואו

הסלואו הראשון של הזוג הנשוי, בדרך כלל שיר שקט ורומנטי לאחד הרגעים היפים והמתוקים ביותר בחתונה.
חשוב מאוד לא לוותר על הסלואו גם אם אתם לא אוהבים, זה 3 דקות של תמונות שישארו לכם למזכרת :).

בדרך כלל שיר סלואו ניתן לבחור ב2 אפשרויות הבאות:

  • מיד אחרי החופה, אחרי האורחים מתיישבים מקבלים את החתן הכלה ישר לריקוד סלואו
  • אפשרות שניה היא אחרי מנה ראשונה, אחרי חופה להתחיל עם ריקודים.

צריכים עזרה עם שירי סלואו? כנסו לראות את הפלייליסט המלא – לחצו כאן

כמובן שיש אפשרויות של סלואו נוסף בחתונה אבא עם הכלה, אמא עם החתן וכד', לכלל האורחים בנוסף לבחירתכם.

מומלץ להגיע עם רשימה של כמה אופציות עבור כל אחד מהשירים האלו, ולהתייעץ עם הדיג'יי לדעתו. הדיג'יי יוכל לתת את דעתו המקצועית לגבי השירים, התאמתם זה לזה והאפקט הרגשי שהם יצרו בקהל, וכן לבחור את הגרסה המתאימה ביותר של כל אחד מהשירים. כמובן, אם יש שיר שאתם ללא ספק בטוחים שהוא יהיה שיר החופה שלכם או שיר הסלואו, אל תוותרו עליו.

זמן לאכול (מנה ראשונה ומנה עיקרית)

בזמן הארוחה בדרך כלל יש שתי גישות למוזיקה: גישה אחת היא לנגן מוזיקה רגועה יותר או בווליום נמוך, שמאפשרת לאנשים להנות מהאוכל ומשיחה זה עם זה. בדרך כלל מדובר על מוזיקה שמחה, קלילה ומהנה, אך לא כזו שקוראת לאורחים לקום ולרקוד, ורק שומרת על אנרגיה גבוהה. 

 

הגישה השניה היא להתחיל עם מוזיקת ריקודים שמחה ותוססת כבר בזמן האוכל, כדי להכין את האורחים לקראת המסיבה, ואף להתחיל את המסיבה כבר בשלב זה (בעיקר עבור האורחים הצעירים יותר). 

 

מומלץ להתייעץ לגבי הבחירה שלכם עם הדיג'יי ולשמוע גם את דעתו. גם כאן כדאי להגיע מוכנים עם חזון מוזיקלי כללי לגבי הז'אנר המוזיקלי וכן לתת אופציות ללהקות או זמרים, בין אם בעברית או באנגלית. 

ריקודים (הגיע הזמן לא? 😊)

וכמובן – ריקודים, החלק החשוב ביותר של הדיג'יי באירוע. כשאתם מגיעים לפגישת התיאום עם הדיג'יי, חשוב מאוד להגיע עם חזון מוזיקלי כללי המבוסס על הטעם האישי שלכם, על הסגנון המוזיקלי שאתם רוצים לרקוד לצליליו בחתונה שלכם, וכמובן גם תוך היכרות עם האורחים שלכם – איזו מוזיקה הם ירצו לרקוד לה? 

 

הקדישו זמן לפני הפגישה כדי להכין רשימת שירים שממש ממש חשוב שיהיו לכם ברחבת ריקודים (אבל אל תגזימו 🙂 ), לצד רשימה של מוזיקאים שחשוב לכם להשמיע, וכן שמעו את דעתו של הדיג'יי והרכיבו יחד פלייליסט כללי וקו מוזיקלי ברור. הבהירו לדיג'יי גם אם יש ז'אנרים שאתם ממש לא רוצים במסיבה שלכם.

 

בסופו של דבר, העבודה המרכזית של הדיג'יי מתבצעת ברחבה, ודיג'יי מקצועי ידע לקרוא את הקהל בזמן אמת, לשלב את הסגנונות ולהתאים את עצמו לקהל במטרה לשמור עליו רוקד עד השעות הקטנות של הלילה.

 

בסיום הפגישה - הערות כלליות

אחרי שעברתם על כל אחד משלבי הערב בפגישת התיאום שלכם, השאירו את סוף הפגישה כדי לספק כמה הערות כלליות שחשובות לכם בנוגע לאירוע, וכן הדגישו שוב את הסגנונות שאתם אוהבים ואת הטעם האישי שלכם. אל תנסו לשנות את הגלגל באירוע שלכם; בסופו של דבר אלו הם השלבים העיקריים של כל חתונה ולנסות להיות "מקוריים" או "מיוחדים" מדי יכול לגרום לבלבול עבור האורחים שלכם, ולכן מומלץ ללכת בדרך המנצחת שכולם מכירים. 

 

ואולי הכי חשוב, סמכו על הדיג'יי שלכם – אתם כנראה בחרתם בו אחרי חיפושים רבים, ולכן זה הזמן שלכם לשחרר ולבוא בראש פתוח. סמכו על הדיג'יי שישתמש בכל רכיבי הפגישה הזו ויצור מהם מתכון מנצח לאירוע חתונה שלא תשכחו! 

מקווה שעזרתי לכם עם תיאום מוסיקה עם הDJ שלכם 🙂

פניה מהירה:
דילוג לתוכן